DOCUMENTARY FRAGMENTS, POP-POLITICS, AND FASCISM

Autores

  • Ronald E. Day

DOI:

https://doi.org/10.21728/logeion.2017v3n2.p10-17

Palavras-chave:

Internet. Social mídia. Facism. Trump.

Resumo

This article addresses the role of social media fragments in the return of fascist politics It argues that beside or contrary to a conscious collective intelligence emerging through the internet, a collective unconscious has seized the political space, delegitimatizing modern institutions of documentary truth based on evidence, method, and the institutional construction of facts.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do autor

Ronald E. Day

Mestranda em Ciência da Informação no Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação do Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia/ Universidade Federal do Rio de Janeiro. Possui graduação em Biblioteconomia pela Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (2013), hab. em Gestão da Informação. Trabalha como analista de informação na Promon Engenharia LTDA (desde 2004). Participa do Grupo de Pesquisa Economias Colaborativas e Produção P2P no Brasil do Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia – IBICT. Participa de projetos de avaliação e análise de requisitos para sistemas de gerenciamento eletrônico de documentos e projetos de inovação em organizações. Experiência em gestão de informação, documentação técnica de engenharia e sistemas de gestão eletrônica de documentos. Áreas de interesse: estudos humanísticos da informação; organização do conhecimento; comunicação e inovação.

http://lattes.cnpq.br/0786948390376844

Referências

BENJAMIN, W. The work of art in the age of mechanical reproduction. In:

ARENDT, H. (Ed.). Illuminations. New York: Schocken, 1968. p. 217-251.

DAY, R. E. The modern invention of information: discourse, history, and power. Carbondale: Southern Illinois University Press, 2001.

FROHMANN, B. The role of facts in Paul Otlet's modernist project of documentation. In: RAYWARD, W. B. (Ed.), European modernism and the information society: informing the present, understanding the past.

Burlington, VT: Ashgate, 2007. p. 75-88.

LATOUR, B. An inquiry into modes of existence: an anthropology of the moderns. Massachusetts: Harvard University Press, 2013.

____________________________________________________________

Benjamin, W. (1968). The work of art in the age of mechanical reproduction (H. Zohn, Trans.). In H. Arendt (Ed.), Illuminations (pp. 217-251). New York: Schocken.

Day, R. E. (2001). The modern invention of information discourse, history, and power

Frohmann, B. (2007). The role of facts in Paul Otlet's modernist project of documentation. In W. B. Rayward (Ed.), European modernism and the information society: Informing the present, understanding the past (pp. 75-88). Burlington, VT: Ashgate.

Latour, B. (2013). An inquiry into modes of existence : an anthropology of the moderns.

Downloads

Publicado

01/04/2017

Como citar

DAY, R. E. DOCUMENTARY FRAGMENTS, POP-POLITICS, AND FASCISM. Logeion: Filosofia da Informação, Rio de Janeiro, RJ, v. 3, n. 2, p. 10–17, 2017. DOI: 10.21728/logeion.2017v3n2.p10-17. Disponível em: https://revista.ibict.br/fiinf/article/view/3834. Acesso em: 25 abr. 2024.

Edição

Seção

Artigos