SOCIAL MEDIA AND “CROOKED” POLITICAL DISCOURSE

Autores

  • Ronald E. Day

DOI:

https://doi.org/10.21728/logeion.2016v3n1.p80-88

Palavras-chave:

Social Media. Political discourse. Truth. Rhetoric.

Resumo

This paper examines the relation of social media to political discourse in light of Bruno Latour’s notion of political discourse being (innately and positively) “crooked” (se courber) in his book, An Inquiry into Modes of Existence: An Anthology of the Moderns. In this book, Latour argues for a geometry of political rhetoric and its claims to truth that is the reverse of the Western philosophic tradition’s. This article looks at that geometry from the aspect of rhetorical strategies of fragment and punctuation, empowered by the form and use of social media. It examines such in the presidential campaign of Donald Trump in the United States of America during 2015-2016. Contrasts and connections to earlier, ‘old media,’ mediums and technologies, such as that of modern journalism and radio are made.

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Biografia do Autor

  • Ronald E. Day

    Mestranda em Ciência da Informação no Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação do Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia/ Universidade Federal do Rio de Janeiro. Possui graduação em Biblioteconomia pela Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (2013), hab. em Gestão da Informação. Trabalha como analista de informação na Promon Engenharia LTDA (desde 2004). Participa do Grupo de Pesquisa Economias Colaborativas e Produção P2P no Brasil do Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia – IBICT. Participa de projetos de avaliação e análise de requisitos para sistemas de gerenciamento eletrônico de documentos e projetos de inovação em organizações. Experiência em gestão de informação, documentação técnica de engenharia e sistemas de gestão eletrônica de documentos. Áreas de interesse: estudos humanísticos da informação; organização do conhecimento; comunicação e inovação.

    http://lattes.cnpq.br/0786948390376844

Referências

References

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Publicado

30/09/2016

Edição

Seção

Artigos

Como Citar

SOCIAL MEDIA AND “CROOKED” POLITICAL DISCOURSE. Logeion: Filosofia da Informação, Rio de Janeiro, RJ, v. 3, n. 1, p. 80–88, 2016. DOI: 10.21728/logeion.2016v3n1.p80-88. Disponível em: https://revista.ibict.br/fiinf/article/view/3011. Acesso em: 17 dez. 2024.