O comportamento dos custos em serviços de informação
DOI:
https://doi.org/10.18225/ci.inf.v13i2.199Keywords:
Custos dos Serviços/Sistemas de Informação.Fatores de produção. Comportamento dos custos/ serviço de busca retrospectiva/ serviço de disseminação seletiva da informaçãoAbstract
O comportamento dos custos em serviços de informação é analisado. Discute-se a importância das condições operacionais, os fatores de produção responsáveis pelos serviços e o seu relacionamento com o custo. É feita uma análise do custo unitário ou médio e suas limitações como indicador para tomada de decisões. O conceito de capacidade do sistema é discutido e algumas variáveis que influenciam o comportamento dos custos para serviços de busca retrospectiva e de disseminação seletiva da informação são apresentadas.
Descritores
Custos dos Serviços/Sistemas de Informação.Fatores de produção. Comportamento dos custos/ serviço de busca retrospectiva/ serviço de disseminação seletiva da informação.
Abstract
Cost behavior for information services is analysed. Production factors and operational conditions for information systems are related to costs of services. Average cost or unit cost are presented as a poor indicator for decision making and system evaluation. The concept of system capacity is discussed and some variables which are influencing costs for retrospective search and SDI services are presented.
Downloads
Downloads
Issue
Section
License
- This publication reserves the right to modify the original, regarding norms, spelling and grammar, in order to maintain the standards of the language, still respecting author writing style;
- The final proofs will not be sent to the authors;
- Published works become Ciência da Informação's property, their second partial or full print being subject to expressed authorization by IBICT's Director;
- The original source of publicaton must be provided at all times;
- The authors are solely responsible fo the views expressed within the article;
- Each author will receive two hard copies of the issue, if made availalbe in print.