Transformações da aprendizagem na Sociedade da Informação
uma introdução
DOI:
https://doi.org/10.18617/liinc.v2i1.200Abstract
Apresentação.
References
BENAKOUCHE, T. Tecnologia é Sociedade: contra a noção de impacto tecnológico. In: DIAS, L C e SILVEIRA, R L L(orgs.), Redes, Sociedades e Territórios. Santa Cruz do Sul, EDUNISC, 2005, p. 79-106.
BIJKER, W. The Social Construction of Bakelite: Toward a Theory of Invention. In: BIJKER, W; UGHES, T e PINCH, T (eds.). The Social Construction of Technological Systems. New Directions in the Sociology and History of Technology. Cambridge, Mass., The MIT Press, 1987, p.159-187.
_________. The Social Construction of Fluorescent Lightnig, or How an Artifact Was Invented in Its Diffusion Stage. In: BIJKER, W e LAW, J (eds.). Shaping Technology/Building Society. Studies in Sociotechnical Change. Cambridge, Mass., The MIT Press, 1992, p.75-102.
_________. Of Bicycles, Bakelites, and Bulbs. Toward a Theory of Sociotechnical Change. Cambridge, Mass., The MIT Press, 1995.
DEMO, P. Questões para a Teleducação. Petrópolis, Editora Vozes, 1998.
GIDDENS, A. As Consequências da Modernidade. São Paulo, Ed. UNESP, 1991.
_________, BECK, U. e LASH, S. Modernização Reflexiva. Política, tradição e estética na ordem social moderna. São Paulo, Ed. da UNESP, 1997.
GUTIERREZ, F e PRIETO, D. A Mediação Pedagógica. Educação à Distância Alternantiva. Campinas (SP), Papirus, 1994.
LIMA, L. O. Mutações em Educação segundo Mc Luhan. Petrópolis (RJ), Vozes, 1998, 22ª. edição (1ª . edição de 1971).
LOUREIRO, S M. Concepções de Tecnologia: uma contribuição para a formação de professores das Escolas Técnicas. Dissertação (Mestrado em Educação), Curso de Mestrado em Educação do Centro de Ciência de Educação, UFSC, Florianópolis, 1996, 165 p.
NISKIER, A. Educação à Distância - A tecnologia da esperança. São Paulo, Edições Loyola, 1999.
ROTH, McGINN, e BOWEN. Applications of Science and Technology Studies: Effecting Change in Science Education. In: Science, Technology, & Human Values, vol.21, no. 4, Fall 1996, p. 454-484.
SANTOS, L G. Desregulagens. Educação, planejamento e tecnologia como ferramenta social. São Paulo, Brasiliense, 1981.
VARGAS, M. Para uma Filosofia da Tecnologia. São Paulo, Ed. Alfa Omega, 1994.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Tamara Benakouche

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant Liinc em Revista the right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The authors have permission and are encouraged to deposit their manuscripts and versios of record (VoR) in their personal web pages or institutional repositories, generic repositories etc., before (pre-print) or after (post-print) the publication in Liinc em Revista, according to its open access depositing policy registered in the Directory of Editorial Policies of Brazilian Journals (DIADORIM), kindly providing a link to the article published on Liinc's website.
Liinc em Revista, published by Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia, is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License – CC BY 4.0