Marketing em Sistemas de Informação: Visão Geral

Authors

  • Amélia Silveira

DOI:

https://doi.org/10.18225/ci.inf.v15i1.247

Keywords:

Marketing.Sistemas de informação

Abstract

Defende a adocão do conceito de marketing como filosofia de ação administrativa em sistemas de informação, uma vez que a informação tem valor de troca: é um bem, com custo real, que proporciona utilidade e deve ser visualizada como insumo de produção. Aborda nesse tipo específico de organização a análise e segmentação de mercado, o produto, o preço, a promoção e a distribuição como estratégias de marketing.

Marketing in information systems: a general view

Abstract

The concept of marketing should be adopted as aprinciple of administrative action in information systems, for information has an exchange value: it is a commodity with a real cost which provides utility and must be seen as a production input. In an information system an approach is made towards the market analysis and segmentation, the product, the price and the promotion and distribution as marketing strategies.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Amélia Silveira
    Departamento de Biblioteconomia e Documentação Universidade Federal de Santa Catarina 88000 Florianópolis, SC

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)