Uso de periódicos por professores e estudantes universitários
DOI:
https://doi.org/10.18225/ci.inf.v18i1.325Keywords:
Uso de periódicosAbstract
Analisou-se o uso de periódicos por professores e estudantes na Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro. Embora pareça ser indiscutível sua importância para as atividades acadêmicas, constatou-se que muitos não utilizam periódicos, e que não há consenso a respeito de que títulos seriam os mais importantes para o ensino e a pesquisa. Também se verificou que o número de periódicos citados como relevantes e utilizados é muito baixo em relação ao total de títulos na coleção das bibliotecas da Universidade. Estes resultados são semelhantes a outros já descritos na literatura de biblioteconomia.
Use of Periodicals by University Faculty and Students
Abstract
An analysis is presented on the use of periodicalsby faculty and students at the PontifíciaUniversidade Católica do Rio de Janeiro. Althoughthere seems to be no doubt about the value ofperiodicals for academic activities, it was verified that many faculty and students do not use them,and there is no consensus about which titles could be judged to be the most important. It was also found that the number of periodicals used is very low when compared to their total number in the university library collections. These results are similar to others already related in the Library Science literature.
Downloads
Downloads
Issue
Section
License
- This publication reserves the right to modify the original, regarding norms, spelling and grammar, in order to maintain the standards of the language, still respecting author writing style;
- The final proofs will not be sent to the authors;
- Published works become Ciência da Informação's property, their second partial or full print being subject to expressed authorization by IBICT's Director;
- The original source of publicaton must be provided at all times;
- The authors are solely responsible fo the views expressed within the article;
- Each author will receive two hard copies of the issue, if made availalbe in print.